İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ, LİSANS PROGRAMI, (ÖRGÜN ÖĞRETİM)

Bilgi

BİLGİ: PY1. İngilizce’ nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. PY2. Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. PY3. İngilizce’ nin sesletim, tümce, tümce ötesine ilişkin yapı ve sözcük bilgisine ve dil değişimleri bilgisine sahiptir. PY4. Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir, PY5. Hedef dilde üretilmiş yazınsal ve yazınsal olmayan metinlerin tür özelliklerine ilişkin yapı ve işlev bilgisine sahiptir. PY6. Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. PY7. Dil öğrenme ortamlarında, sınıf içindeki öğrenme gereksinimlerini ve/veya sorunları saptamaya yönelik uygulanabilecek araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. PY8. Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. PY9. Dil öğrenme ve öğretme stratejilerinin bilgisine sahiptir. PY10. Birincil kaynaklar üzerinden okuma ve araştırma yaparak geçmişte ve bugün farklı kültürlerin birbirlerini nasıl etkilediklerinin bilgisine sahiptir. PY11. Dil, güç ve ideoloji ilişkisini dilin kullanıldığı bağlamlarda çözümlemesine yardımcı olacak kuramsal bilgiye sahiptir.

Beceri

Beceri: PY12. Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirme örnekleri geliştirebilir. PY13. Hedef dilde, metin türlerinin ayrıştırıcı özelliklerini göz önünde bulundurarak farklı metinler üretebilir. PY14. Bilgi ve iletişim teknolojilerini farklı dil öğretim ortamlarında amaç odaklı kullanabilir. PY15. İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. TUTUM: PY16. Alan bilgi ve becerisini akademik ortamlarda sunabilecek düzeyde yazılı ve sözlü akademik dil kullanma becerisine sahiptir. PY17. Alana yönelik ve/ya bağlantılı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahiptir, PY18. Strateji odaklı dil öğrenme yöntemlerini eğitisel etkinliklerinde kullanma becerisine sahiptir. PY19. Eleştirel dil farkındalığı çerçevesinde dil, kimlik, güç ve ideoloji ilişkisini dilin kullanıldığı bağlamlarda çözümleyebilir. PY20. Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.

Yetkinlik

Yetkinlik: PY21. İngilizce’nin tarihsel gelişim sürecinde değişen yapısal özelliklerini ayırdedebilir. PY22. Dilin toplumsal ve kültürel bağlam içerisinde üstlendiği iletişimsel işlevine yönelik farkındalığa sahiptir. PY23. Yerel ve Küresel gündemdeki gelişmeleri izler, ekonomik, siyasal ve toplumsal değişimlerin ortaya çıkardığı gereksinimler çerçevesinde kişi ve kurumlar ile işbirliği içerisinde mesleki projeler geliştirebilir, uygulayabilir. PY24. Avrupa Konseyi Dil Yeterlilik ölçütleriyle uyumlu İngilizce dil yetkinliklerine sahiptir, yazılı ve sözlü dil kullanımında en az B1 düzeyinde kendini ifade edebilir. PY25. Yaşam boyu öğrenme ve öğrenen özerkliği kavramlarına ilişkin farkındalığa sahiptir. PY26. Öz yansıtmalı bir anlayışla gereksinimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilir, PY27. Kendi mesleki gelişimi ve eğitsel ortamlarda bu değerlerin kazandırılması için yöntem ve uygulamalar geliştirerek birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenebilir. PY28. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etik, demokratik, adil, paylaşımcı ve farklılıklara duyarlıdır. PY29. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun olarak yerine getirebiler. PY30. Kültürlerarası farkındalığa sahiptir, kişisel, mesleki ve toplumsal alanda bu bilinçle hareket edebilir. PY31. Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla, okul – toplum işbirliğine öncülük edebilir. PY32. Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. PY33. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. PY34. Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir. PY35. Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PY36. Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. PY37. Bilgiye ulaş

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024