COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ, ÖNLİSANS PROGRAMI, (UZAKTAN ÖĞRETİM)

Bilgi

Sayısallaşan Dünyanın gereklerini nicelik ve nitelik olarak farkına varır. CBS biliminin doğasını kavrar. CBS biliminin çalışma alanlarını, ilkelerini ve diğer bilimler ile olan ilişkisini öğrenir. CBS bilginin insan hayatındaki etkisi ve insana sağladığı katkıların farkına varır. Haritaların insan hayatındaki yeri ve önemini algılar. Harita elemanlarını kavrayarak harita çeşitlerini ayırt eder. Bilgileri haritalara aktarmada kullanılan yöntem ve teknikleri kullanım amaçları açısından karşılaştırır. Örnek haritalardan faydalanarak haritaları okur ve yorumlar. Harita üzerindeki fiziki ve beşeri unsurları ayırt eder ve ilişkilendirir. Ölçeklerden yararlanarak uzunluk ve alan hesaplamaları yapar. Uydu görüntüleri, hava fotoğrafları kullanarak mekânsal analizlerde bulunur. Web tabanlı haritalar üzerinde uygulamalar gerçekleştirir. GPS ve CBS tabanlı araçlar kullanarak coğrafi çıkarımlarda bulunur. Veri tabanlarını öğrenir.

Beceri

Öğrenciler, önlisans eğitimleri boyunca, temel CBS kaynaklara sahip olup, Coğrafyaya özel sorularla ilgili olarak, bu temel kaynakları kullanarak çalışmalar yaparlar; Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve CBS problemlere ilişkin çözüm üretebilme becerisi kazanırlar. Fotogrametri ve Uzaktan Algılama teknolijlerini kullanabilen, afet yönetimi, sular, yerşekilleri, ekoloji, şehirleşme, gelişme, kalkınma, turizm gibi coğrafi konularda öncü olabilirler.

Yetkinlik

Problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olabilme, Bir sistemi veya sistem bileşenlerini tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olabilme, Alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olabilme, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme Alanında ürettiği veya elde ettiği verileri analiz ve sentez yapma, raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme, Bilgiye erişebilme ve kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olabilme, Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilme, Öğrenmek için hareketliliği artırmak ve yaşamboyu öğrenmeyi teşvik edebilme, Ulusal eğitim sistemlerinin çeşitliliğinin göz önünde bulundurulup iş piyasasında kendini daha fazla gerçekleştirebilme, Takım çalışmanın gereklerini öğrenip, sorumluluk alabilme yetkinliği sahip olabilme, Farklı bilimler arasındaki bütünlüğü ve örtüşmeyi ortaya çıkararak yeni bilgilere ulaşabilme

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024