BİLGİ: 1- Coğrafya Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilmek ve derinleştirebilmek. 2- Coğrafya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilmek. İlgili disiplinler ile ilgili temel bilgileri öğrenmek.
Beceri: 3- Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 4- Coğrafya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilmek ve yeni bilgiler oluşturabilmek. 5- Coğrafya alanı ile ilgili çeşitli konularda araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler üretebilmek. 6- Coğrafya alanı ile ilgili bir çalışmayı veya disiplinlerarası bir çalışmayı projelendirebilmek. TUTUM: 7- Coğrafya alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek. 8- Gerek coğrafya alanında gerekse yan disiplinlerle ilgili bilgileri öğrenmeye açık olmak. 9- Coğrafya alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. 10- Coğrafya alanıyla ilişkili olaylar ve toplumsal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek, geliştirebilmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek. 11- Coğrafya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyo-kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilmek ve bu değerleri öğretebilmek. 12- Coğrafya alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 13- Coğrafya alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek.
Program yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Yükseköğretim Profili Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alan Yeterlikleriyle ilişkilendirilmiştir.