TARİH, TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI, (ÖRGÜN ÖĞRETİM)

Bilgi

Bilgi: 1-Dil bilincinin gelişmesini ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesini çağdaş dilbilim kuramları çerçevesinde sağlayabilmek. 2-Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilmek ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olmak. 3-Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilmek ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olmak. 4-Metin ve alıştırma seçimi ile bunları oluşturmada göz önünde bulundurulması gereken ölçütleri bilmek, metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.

Beceri

Beceri: 1-İletişim bağlamında Türkçenin yapısını tanımak, özelliklerini bilmek ve diğer dillerle karşılaştırmasını yapabilmek 2-Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin bilimsel, kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve tekniklerini bilmek, uygulayabilmek ve öğretebilmek. 3-Alanla ilgili araştırma yapabilmek, kendi gereksinim ve becerilerini değerlendirip belirlemek; öğrenme stratejileri geliştirebilmek. 4-Türkçenin öğretimi ile ilgili yabancı dilde yazılmış kaynakları izleyebilmek Tutum: 1-Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi sürecini dil-tarih-kültür bağlamında değerlendirebilmek. 2-Dil öğretiminde kullanılan geleneksel yöntemleri çağdaş yaklaşımlarla karşılaştırmak ve bu doğrultuda uygulama örneklerini tartışabilmek. 3-Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde ders kitaplarını kullanabilme bilgi ve becerisi kazanmak. Tartışma düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.

Yetkinlik

Mezunlar, programda Yabancı Dil olarak Türkçe'nin öğretmiyle ilgili kuramsal edinimlerini sektörde pratiğe dökecek bilgi ve beceriyi kazanmaktadırlar. İç ve dış paydaşların görüşleri göz önünde bulundurularak ve sektörel gereksinimler hesaba katılarak ders program ve içerikleri güncellenmekte; böylece mezunların, sektörle uyumlu çalışabilmeleri sağlanmaktadır. Bu doğrultuda, dil öğretimi ve eğitim bilimleri kapsamında verilen dersler, kuramsal ve uygulamalı olarak yapılmaktadır.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024