Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve alana yönelik bilimsel çalışmalar yapabilmek için gerekli araç ve yöntemleri bilmek
Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilecek hedefe sahip olmak Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak Alana yönelik bilimsel yeterlilik sağlayarak öğrencinin yeni perspektif ve bakışlar geliştirmesini sağlamak
Programın yeterlilikleri, Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi, Sektörel Yeterlilikleri ile paralellik arz etmektedir. 1., 2. ve 3. maddeler kuramsal ve olgusal bilgi, 4, 5,8 ve 10. maddeler bilişsel beceri ve bağımsız çalışabilme, 6. ve 7. maddeler öğrenme yetkinliği, 9. madde İletişim ve Sosyal Yetkinlik, 11, 12, 13 ve 14. maddeler Alana Yönelik Yetkinlik düzeyindedir.