ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ, LİSANS PROGRAMI, (ÖRGÜN ÖĞRETİM)

Bilgi

Bilgi: 1. Avrupa Konseyinin dil yeterlilik ölçütleri ile uyumlu olarak B2 + düzeyinde dil becerilerine sahip olmak 2. Almancanın birinci ve ikinci yabancı dil olarak öğretilmesinde çağdaş öğretim yöntemlerini ve öğretme ve öğrenme stratejilerini bilmek. 3. Eğitbilim, dilbilim, edebiyat bilim, kültür bilim ve çeviri bilim gibi alanları alman dilinin öğretimini destekleyecek biçimde ilişkilendirebilme yetisine sahip olmak. 4. Kültür, edebiyat, dilbilim, ülkebilgisi, yöntem ve eğitbilim alanında edindiği bilgiler doğrultusunda dersleri öğrenci odaklı düzenlemek 5. Alman dili ve kültürü ve amaç dilin kullanıldığı ülkelerle ile ilgili bilgiye sahip olmak 6. Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek 7. Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama-uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olmak. 8. Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. 9. Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 10. Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.

Beceri

Beceri: 1. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim sürecine aktarabilmek 2. Etkili bir eğitim-öğretim için gereken malzemeleri öğretim koşulları ve sınıf düzeyine göre değerlendirerek hazırlayabilmek. 3. Alanla ilgili çalışmalarda kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilmek. 4. Proje etkinlikleri planlayarak yürütebilmek. 5. Farklı metin türlerini özelliklerine göre tanımlayabilmek ve iletişimsel amaca yönelik farklı türde metinler üretebilmek. 6. Almanca yazın metinlerini, dilsel ve metinsel özelliklerine göre yorumlayabilmek. 7. Farklı metin türlerinde anadilden hedef dile ve/ya hedef dilden anadile, belli bir amaç doğrultusunda, anlamsal bütünlüğü ve metin özelliklerini koruyarak çeviri yapabilmekAlanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri tartışır. 8. Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir. 9. Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Mesleki ve Kişisel Yetkinlikler: 1. Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek. 2. Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak. 3. Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek. 4. Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek. 5. Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek. 6. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek. 7. Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendir

Yetkinlik

1. Alanındaki yeni gelişmeleri kişisel, eğitsel ve mesleki gelişimi açısından takip edebilmek. 2. Amaç, süreç ve kazanımlara ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak. 3. Edindiği dil becerilerini koruma, derinleştirme, geliştirme ve sürdürme sorumluluğuna sahip olabilmek. 4. Öğrenen çeşitliliği ve farklı öğrenme biçemlerine göre etik değerleri de göz önünde bulundurarak demokratik öğrenme ortamları yaratabilmek. 5. Yabancı olanı anlayabilmek ve farkındalık geliştirebilmek. 6. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olmak ve bu konuda harekete geçebilmek. 7. Mesleki uygulamalarını özdönüşümsel bir yaklaşımla değerlendirmek. 8. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. 10. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 11. Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024