| 1 | Öğrencilerin, Medya ve İletişim alanına ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgileri öğrenmesi |
| 2 | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisini kazanma, |
| 3 | Medya ve İletişime özel sorularla ilgili olarak, bu temel kaynakları kullanarak çalışmalar yapabilme, |
| 4 | Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve medya ve iletişim problemlere ilişkin çözüm üretebilme becerisini kazanabilme, |
| 5 | Problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olabilme, |
| 6 | Bir sistemi veya sistem bileşenlerini tasarlama ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olabilme, |
| 7 | Alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olabilme, |
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme, |
| 9 | Alanında ürettiği veya elde ettiği verileri analiz ve sentez yapma, raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme, |
| 10 | Bilgiye erişebilme ve kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olabilme, |
| 11 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilme, |
| 12 | Öğrenmek için hareketliliği artırmak ve yaşamboyu öğrenmeyi teşvik edebilme, |
| 13 | Ulusal eğitim sistemlerinin çeşitliliğinin göz önünde bulundurulup iş piyasasında kendini daha fazla gerçekleştirebilme, |
| 14 | Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olabilme, |
| 15 | Farklı bilimler arasındaki bütünlüğü ve örtüşmeyi ortaya çıkararak yeni bilgilere ulaşabilme. |