1
|
Coğrafya alanında Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirebilmek, derinleştirebilmek ve alanına yenilik getirecek özgün bilgilere ulaşabilmek.
|
2
|
Coğrafya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilmek; çeşitli konu ve olayları analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilmek.
|
3
|
Coğrafya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek, uygulayabilmek ve projelendirebilmek.
|
4
|
Coğrafya alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini ve sentezini yapabilmek.
|
5
|
Coğrafya alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilmek.
|
6
|
Coğrafya alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
|
7
|
Coğrafya alanı ile ilgili ve disiplinlerarası uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
|
8
|
Coğrafya alanı ile ilgili bir çalışmayı veya disiplinlerarası bir çalışmayı yürütürken sorumluluğu altında çalışanları yönetebilmek, liderlik yapabilmek.
|
9
|
Coğrafya alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilmek.
|
10
|
Coğrafya alanıyla ilişkili olaylar ve toplumsal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilmek, geliştirebilmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek.
|
11
|
Uzman kişiler ile coğrafi konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
|
12
|
Coğrafya alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyo-kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilmek sürecine katkıda bulunabilmek.
|
13
|
Coğrafya alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, sosyo-kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
|
14
|
Mekânsal kullanım, sosyo-kültürel, ekonomik ve çevresel sorunlarda çözümlere bütüncül düşünce ile yaklaşma yetisine sahip olmak.
|
15
|
Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek
|
16
|
Görsel algılama ve değerlendirme yetisi yanında estetik duyarlılığa sahip olabilmek
|
17
|
Dayanışma ruhu, yüksek özgüven ve disipline sahip olabilmek
|
18
|
Doğal afet riskleri ve yönetimi konusunda bilgi birikimine bilince sahip olmak
|
19
|
Şehir kültürüne uyum sağlayacak bilgi birikimine ve duyarlılığa sahip olmak
|