1
|
İslâm Tarihi, Selçuklular, Türk-İslâm devletleri, Bizans ve Haçlı Seferleri tarihine dair konular başta olmak üzere Ortaçağ tarihinin temel meseleleri ve bu süreçteki devletler, kültürler, toplumlar ve olaylar hakkında ayrıntılı bilgi kazanma
|
2
|
Tarihe özgü bilimsel etik kuralları, araştırma teknikleri ve metodolojiyi kavrama ve kullanma becerisi
|
3
|
Birinci elden tarihi kaynakları okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi
|
4
|
Alanla ilgili orijinal kaynaklardaki bilgileri mukayeseli bir şekilde değerlendirebilme ve sentez becerisi
|
5
|
Alanla ilgili problemlere ve tartışmalara yönelik yaklaşım ve öneri geliştirme becerisi
|
6
|
Ortaçağ Türk ve dünya tarihinin meselelerine dair uluslararası düzeyde literatür taraması yaparak analitik ve eleştirel düşünme yöntemleriyle akademik çalışmalar yapabilme becerisi
|
7
|
Ortaçağ tarihiyle ilgili bir araştırma projesini planlama, yönetme ve sonuçları yorumlayabilme becerisi
|
8
|
Tarih alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve tartışmaları takip etme becerisi
|
9
|
Alanla ilgili en az bir kaynak dilini öğrenme hususunda farkındalık kazanma
|
10
|
Alanla ilgili konuları disiplinler arası bir perspektifle ele alma becerisi
|
11
|
Ortaçağ tarihini ilgilendiren bir konuda sebep ve sonuçlar arasında bağlantı kurarak akademik bir içerik üretip yazılı veya sözlü olarak sunma becerisi
|