| 1 | İslâm Tarihi, Selçuklular, Türk-İslâm devletleri, Bizans ve Haçlı Seferleri tarihine dair konular başta olmak üzere Ortaçağ tarihinin temel meseleleri ve bu süreçteki devletler, kültürler, toplumlar ve olaylar hakkında ayrıntılı bilgi kazanma |
| 2 | Tarihe özgü bilimsel etik kuralları, araştırma teknikleri ve metodolojiyi kavrama ve kullanma becerisi |
| 3 | Birinci elden tarihi kaynakları okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi |
| 4 | Alanla ilgili orijinal kaynaklardaki bilgileri mukayeseli bir şekilde değerlendirebilme ve sentez becerisi |
| 5 | Alanla ilgili problemlere ve tartışmalara yönelik yaklaşım ve öneri geliştirme becerisi |
| 6 | Ortaçağ Türk ve dünya tarihinin meselelerine dair uluslararası düzeyde literatür taraması yaparak analitik ve eleştirel düşünme yöntemleriyle akademik çalışmalar yapabilme becerisi |
| 7 | Ortaçağ tarihiyle ilgili bir araştırma projesini planlama, yönetme ve sonuçları yorumlayabilme becerisi |
| 8 | Tarih alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve tartışmaları takip etme becerisi |
| 9 | Alanla ilgili en az bir kaynak dilini öğrenme hususunda farkındalık kazanma |
| 10 | Alanla ilgili konuları disiplinler arası bir perspektifle ele alma becerisi |
| 11 | Ortaçağ tarihini ilgilendiren bir konuda sebep ve sonuçlar arasında bağlantı kurarak akademik bir içerik üretip yazılı veya sözlü olarak sunma becerisi |