1
|
Deniz ve tatlı sularda yaşayan canlıları sınıflandırma, birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkilerini öğrenme ve tek hücreli canlıları kültür ortamında yetiştirme.
|
2
|
Hidrobiyoloji alanında son gelişmeleri takip etme, güncel bilgilere sahip olma ve bilgilerini yenileme.
|
3
|
Hidrobiyoloji alanında proje üretip gerçekleştirebilme, materyal toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama.
|
4
|
Yürüteceği çalışmayı başından sonuna kadar tasarlayabilme ve çalışma sırasında ortaya çıkabilecek yeni ihtiyaçlara çözüm getirebilme.
|
5
|
Deniz ve tatlı suların gerek biyolojik, gerekse kimi fiziko-kimyasal parametrelerini belirleyebilme, bunlar arasındaki doğrudan ya da dolaylı ilişkileri yorumlayabilme.
|
6
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki ya da dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme.
|
7
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan konular hakkında farkında olma; gerektiğinde bunları inceleme ve uygulayabilme.
|
8
|
Çevre koruma konusunda yeterli bilince sahip olma ve bu konuda toplumsal proje ve etkinlikler düzenleme.
|
9
|
Çok disiplinli çalışma gruplarıyla uyum içinde olma, gerektiğinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma.
|
10
|
Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, sunulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanma
|