| 1 | Lisans düzeyine uygun olarak çocukların normal nörogelişimi ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir. |
| 2 | Gelişim Nörolojisine yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir, bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme ve farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilme özelliğine sahiptir. |
| 3 | Gelişim Nörolojisinin temel taşlarını bilir, çocukta bu süreçte ortaya çıkabilecek patolojileri tanıyarak ilgili alanlara zamanında yönlendirmelerle erken müdaheleye zemin hazırlar. |
| 4 | Klinik çalışmaları tasarlar, araştırma planlar ve sonuca ulaştırır |
| 5 | Alanı ile ilgili konuları pozitif bilimsel düşünce ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını benimseyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
| 6 | Aday, program bitiminde Çocuk Gelişimi ile ilgili konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar. |
| 7 | Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
| 8 | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. |
| 9 | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. |
| 10 | Programın bitiminde aday kendi dalında bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer disiplinlerle ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. |