1
|
Tıp tarihi ve tıp etiği bağlamında teorik ve uygulamalı olmak üzere felsefe, davranış bilimleri/psikoloji, iletişim, hukuk ve biyoetik alanlarında güncel bilgilere sahiptir. Edindiği bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
|
2
|
Alan bağlamında felsefe, davranış bilimleri/psikoloji, iletişim, hukuk, biyoetik, adli tıp arasındaki ilişkiyi ve etkileşimi kavrar ve kullanır.
|
3
|
Sağlık alanında etik sorunların varlığını tespit etme becerisine sahip olur.
|
4
|
Etik sorunların/ikilemlerin çözümlenmesi konusunda danışmalık ve rehberlik yapma becerisi kazanır.
|
5
|
Tıp alanında buluşların ve ilerlemelerin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme ve günümüz sağlık mensubunu bilgilendirme becerisi edinir.
|
6
|
Tıp tarihinin kapsamını ve diğer bilimlerle ilişkisini kavrar.
|
7
|
Alan ile ilgili konularda sorgulama yapma ve eleştirilerde bulunma becerisine sahip olur.
|
8
|
Alanda yaptığı çalışmalarla ilgili olarak internet ve bilgisayar aracılığı ile yeni bilgiye ulaşabilir ve edindiği bilgiyi aktarabilir.
|
9
|
Alandaki çalışmalarında edindiği bilgileri istatistik ile değerlendirebilir
|
10
|
Alanda edinmiş olduğu bilgilerin analiz ve sentezini yapabilir.
|
11
|
Alanda ilk kaynağa inerek araştırma yapabilir.
|
12
|
Alanda sözlü ve yazılı sunum ve yayın yapabilir.
|
13
|
Alandaki son yayınları takip eder.
|
14
|
Yurt içinde ve yurt dışında alan ile ilgili araştırmacılarla bilgi alışverişinde bulunur.
|
15
|
Gerek tıp tarihi, gerekse tıp etiği bilgileri doğrultusunda güncel sağlık siyasetinin ve tıp etiğinin oluşturulmasına katkıda bulunur.
|
16
|
Alan ile ilgili yayınları ve belgeleri toplayarak kendine arşiv ve kütüphane oluşturur.
|
17
|
Sağlık çalışanları için düzenlenecek etik kurslarında eğitimci olarak yer alabilir.
|
18
|
Klinik uygulamalarda karşılaşılan etik sorunları belirler ve çözümlerini üretebilir.
|
19
|
Alanda edindiği bilgiler doğrultusunda sağlık siyaseti üretebilmesine katkıda bulunabilir.
|