| 1 | İktisadi ve sosyal olgularla, alanındaki kuramları bağdaştırabilme; insanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyişini disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilme. |
| 2 | İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; iktisadi gelişmeleri izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. |
| 3 | Sosyal politikanın temel ilke, kurum, kural ve güncel konularını, ulusal ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme. |
| 4 | Emek piyasalarının yapısı, işleyişi ve kurumlarını kavrayabilme, analiz edebilme. |
| 5 | Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. |
| 6 | Toplu iş ilişkilerinin işleyişini kavrayabilme, çalışma yaşamının tüm tarafları için politika üretebilme. |
| 7 | Güncel gelişmeler çerçevesinde özel sektör ve kamunun ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynakları uygulamalarına hâkim olabilme. |
| 8 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri analitik bir bakış açılışıyla kullanabilme. |
| 9 | Temel iktisadi ve sosyal problemleri, sosyal adalet perspektifiyle teşhis edebilme ve analiz edebilme. |
| 10 | Alanı ile ilgili verilerin sistematik olarak toplanması, yorumlanması, aktarılması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
| 11 | Hayatın tamamının bir öğrenme süreci olduğunu içselleştirme; bilimsel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. |