1
|
Mezunların, felsefeye ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanım kazanması,
|
2
|
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanabilme,
|
3
|
Felsefeye özel sorularla ilgili olarak, bu temel kaynakları kullanarak çalışmalar yapabilme,
|
4
|
Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve felsefi problemlere ilişkin çözüm üretebilme becerisi kazanabilme
|
5
|
Felsefe tarihinde öne çıkan filozofları, felsefenin temel problem alanlarını ve disiplinlerini, temel felsefi kavramları açıklayabilme
|
6
|
İnsanlığın düşünsel gelişim sürecini ve felsefi düşüncenin farklı dönemlerini yorumlayabilme,
|
7
|
Felsefe alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlayabilme,
|
8
|
Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
9
|
Felsefe alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilme,
|
10
|
Felsefe alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapmaya yöneltme,
|
11
|
Alanında temel kavram ve kuramları özümsemiş, yeterli altyapıya sahip; kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorgulayabilme veya kullanabilme becerisine sahip olabilme,
|
12
|
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme,
|
13
|
Alanıyla ilgili yazılmış kaynaklar ve alanını destekleyen diğer kaynakları değerlendirebilecek kuramsal bilgilere sahip olma,
|
14
|
Problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme becerisine; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisine sahip olma,
|
15
|
Bilgiye erişebilme ve kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olma,
|
16
|
Alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, sorunları saptayabilme ve gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme becerisine sahip olma.
|