1
|
İletişim Becerileri: Okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanabilme.
|
2
|
Tasarım Düşüncesi Becerisi: Tasarımın neden sonuç ilişkisini kavrayabilmek için gereken sorgulamaları yapabilme, sorulara çeşitli tasarım alternatifleri geliştirebilme, soruları soruna dönüştürüp iyi gerçekleştirilmiş çözüm alternatifleri üretme
|
3
|
Görsel İletişim Becerisi: Konvansiyonel çizim yöntemlerini öğrenme ve bu becerileri tasarım süreçlerinde birer araç olarak kullanabilme becerisinin geliştirilmesi, dijital görselleştirme teknikleri ile çizim yöntemlerini ifade ortamlarında kullanabilme
|
4
|
Teknik dokümantasyon: Anlaşılır ve ifadeli teknik çizimler üretebilme, şartname yazabilme, malzeme, sistem ve bileşenlerin bir araya gelişlerini ifade edecek dokümantasyonu hazırlayabilme
|
5
|
Araştırma becerileri: Planlama, tasarım, kuram, tarih ve teknik ile ilgili derslere ilişkin bilgiyi toplama, değerlendirme, karşılaştırma ve geliştirme becerilerinin kazanılması
|
6
|
Temel tasarım becerileri: Tasarım ve tasarımla ilgili disiplinlerin mimari ilkelerle yorumlanarak anlaşılabilmesi ve mimarlık pratiğine aktarılabilmesi.
|
7
|
Mevcut ve tarihsel süreçteki örneklerin kullanılması: örneklerde var olan temel prensiplerin incelenmesi, kavranması ve bu ilkelerin mimari ve kentsel tasarım projeleri ile ilişkilendirilmesi konusunda seçimler yapabilme.
|
8
|
Sistem becerisi: İki – üç boyutlu tasarımların bilgilendirme kapasiteleri ile ilgili temel ilkeleri anlama.
|
9
|
Tarihi gelenekler ve küresel kültür: Bölgesel ve yerel tasarım ilkelerinin iklimsel, çevresel, teknolojik, sosyoekonomik, kamu sağlığı ve kültürel etmenler ile ilgili paralel ve ayrık ilkeleri anlama.
|
10
|
Kültürel çeşitlilik: Farklı kültür ve bireylerin ihtiyaçları, değerleri, davranışsal normları, fiziksel becerileri ve sosyal ve mekânsal kalıp çeşitlemelerini ve bu çeşitliliğin mimarların sosyal rol ve yükümlüklerinde oluşturduğu çeşitlemeleri anlama.
|
11
|
Uygulamalı araştırma: İşlev, form ve sistemler, ve bunların insan koşullarına ve davranışlarına etkilerini anlama.
|
12
|
Ön tasarım: Bir planlama/tasarım projesi için, işveren ve kullanıcı gereksinimlerini değerlendirme, mekân ve donanımsal ihtiyacı belirleme, arsanın durumunu tespit edebilme (mevcut binalar ile birlikte), ilgili yasa ve standartları gözden geçirebilme ve bunların projeye etkisini değerlendirme ve arsa seçimi ve tasarım değerlendirme ilkeleri ile ilgili kapsamlı program hazırlayabilme.
|
13
|
Erişilebilirlik: Engelli bireylerin bağımsız ve bütüncül kullanımı için alanlar, tesisler ve sistemler tasarlayabilme.
|
14
|
Sürdürülebilirlik: Doğal ve yapma kaynaklar; kullanıcılar için sağlıklı çevre oluşturma; bina tasarımı, yapımı ve kullanımı süreçlerinin çevresel açıdan az etki bırakması için optimizasyon, korunum ve yeniden kullanıma uygun şekilde ele alınması.
|
15
|
Arsa tasarımı: Toprak, topografya, bitki örtüsü ve su seviyesi gibi arsa karakterlerine proje geliştirme sürecinde cevap verebilme.
|
17
|
Geniş kapsamlı tasarım: Mimari, statik, mekanik ve elektrik sistemlerinin entegresi ile geniş kapsamlı tasarım yapma becerisi.
|
18
|
Finansal belirleyiciler: Yapı maliyeti, tedarik, proje finansmanı ve parasal kaynak, finansal fizibilite, işleyiş maliyetleri ve bina yaşam döngüsüne önem göstererek yapı maliyet tahmini gibi konuların temel ilkelerini anlama.
|
19
|
Fiziksel çevre kontrol sistemleri: Enerji, aktif ve pasif ısıtma-soğutma sistemleri, iç ortam hava kalitesi, güneşe göre konumlanma, gün ışığından yararlanma, yapay aydınlatma ve akustik konularındaki temel ilkeleri, uygun performans değerlendirme araçlarının kullanımı ile birlikte anlama.
|
20
|
Taşıyıcı sistemler: Düşey ve yanal yükler ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin geliştirilmesi, kapsamı ve uygun bir şekilde uygulanabilmesi ile ilgili temel ilkeleri anlama.
|
21
|
Yapı kabuğu sistemleri: Temel performans, estetik, ısı transferi, uzun dönem dayanım ve enerji- malzeme kaynaklarına bağlı olarak yapı kabuğu sistemleri ve ilgili bir araya gelişlerin, uygun bir şekilde uygulanması için gerekli temel ilkeleri anlama.
|
22
|
Yapı servis sistemleri: Tesisat, elektrik, düşey dolaşım, güvenlik ve yangın korunumu sistemleri gibi yapı servis sistemleri ile ilgili temel ilkeleri ve uygun uygulamaları ve bunların performansını anlama.
|
23
|
Yapı malzemeleri ve bir araya gelişler: Yapı malzemeleri, ürünleri, bileşenleri ve bir araya gelişlerin, malzeme özellikleri ve çevresel etki ve yeniden kullanım göz önünde bulundurularak performansları hakkındaki temel ilkeleri anlama.
|
24
|
İşbirliği: Tasarım sürecindeki diğer aktörlerle ve çok-disiplinli takımlarda planlama/tasarım projesini başarılı bir şekilde bitirebilmek için işbirliği içinde çalışabilme becerisi.
|
25
|
İnsan davranışları: İnsan davranışları, doğal çevre ve yapma çevrenin tasarımı arasındaki ilişkiyi anlayabilme.
|
26
|
İşverenin rolü: İşveren, yapı sahibi, kullanıcı grupları, kamu ve toplulukların ihtiyaçlarının belirlenmesi, anlaşılması ve bağdaştırılması ile ilgili plancı/tasarımcının görevlerinin anlaşılması.
|
27
|
Proje yönetimi: Projenin tasarım ve uygulama süreçlerinin belirlenmesi, süreç takibinin uygulama ile ilişkisini anlama.
|
28
|
Uygulama yönetimi: Finansal yönetim, iş, zaman, risk yönetimi, aracılık ve hakemlik, ve uygulamayı etkileyen eğilimler ile ilgili temel ilkeleri anlama.
|
29
|
Liderlik: Planlama/tasarım ve yapım süreçleri ile toplumdaki çevresel, sosyal ve estetik konularda plancı/tasarımcının sahip olması gereken teknik ve becerileri anlama.
|
30
|
Yasal sorumluklar: İlgili yasa, yönetmelik, profesyonel servis kontratları, imar ve çevre düzeni planları, çevresel yönetmelikler ve tarihi korunum, ve ulaşılabilirlik yasaları tarafından belirlenen plancı/tasarımcının kamuya ve işverene karşı sorumluklarını anlama.
|
31
|
Etik ve profesyonel karar verme: Planlama/tasarım ve pratikte, sosyal, politik ve kültürel konularda profesyonel karar verme ile ilgili etik konuları anlama.
|
32
|
Toplum ve sosyal sorumluluk: Plancı/Tasarımcının toplum yararına, tarihi birikime saygılı ve yerel ve küresel komşular için yaşam kalitesini arttırıcı bir sorumluluğu olduğunu anlama.
|