Ulusal ve uluslararası alanda, saygın bir yere sahip olan örnek bir diploma programı olmak, kamu kuruluşları açısından saygın bir yere sahip olan ayrıcalıklı bir program olmak, Pazarlama dalında araştırma ve uygulamada güncelliği yakalamak ve değişime öncülük etmek.
Pazarlama Tezli Yüksek Lisans programı, Türkiye’de Pazarlama Odaklı ilk Yüksek Lisans programı olarak, İ.Ü. İşletme Fakültesi bünyesinde Pazarlama Anabilim Dalınca 1983 yılından beri eğitim vermektedir. Önde gelen akademisyen kadrosuyla, kurulduğu tarihten bu yana program, hem pazarlama açısından donanımlı ve uzman kişilerin sektöre kazandırılması, hem de pazarlamanın bilim olarak gelişmesine katkı yapacak kaliteli akademik personel yetiştirilmesi misyonunu yerine getirmeye devam etmektedir.
1. Lisans mezunu olmak 2. Ales sınavına girmiş ve yeterli puan almış olmak 3. YDS veya YÖK tarafından eşdeğerliği kabul edilmiş Yabancı Dil sınavlarından birine girmiş ve yeterli puanı almış olmak 4. Anabilim Dalı tarafından yapılan mülakata girmek Minimum kabul puanları ve ağırlıkları İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Senatonun belirlediği koşullar çerçevesinde saptanmaktadır.