Açıldığı Yıl | 2009 | Düzey | Lisans |
ISCED Kodu | 22 | Öğretim Türü | İkinci Öğretim |
Eğitim Dili | Turkish | Kontenjan Ort | 47 |
Yabancı Dil | |||
Mesleki Eğitim | Yok | ||
Kabul Koşulları | ÖSYS (Puan Türü), ÖSYS EK Kontenjan, Yatay Geçiş ve Dikey Geçişle gelen öğrenciler ile kabul koşullarını taşıyan yabancı uyruklu öğrenciler programa kabul edilir. | ||
Önceki Öğrenmenin Tanınması |
Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından İstanbul Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve Üniversitemiz Senatosunun belirlediği esas ve şartlar uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır. |
||
Özel Koşullar | Yok | ||
İş Birliği | Çeşitli programlarda okuyan öğrenciler Fars Dili ve Edebiyatı programına çift anadal öğrencisi olarak kabul edilmektedir. | ||
İş Birliği Olan | Edebiyat Fakültesi'nin tüm programlarıyla çift anadal yapma imkanı vardır. | ||
Program Başkanı | Prof. Dr. ALİ GÜZELYÜZ |
Vizyonumuz, söz konusu alanda bilim, kültür, tarih, diplomasi, turizm ve ekonomiye katkı yapan öncü ve örnek bir program ortaya koymaktır.
Farsça yazılmış klasik ve modern kaynaklarda bu dile ve edebiyatına dair yer alan bilgilerle Türk dili ve kültürüne ait bilgileri değerlendirerek bu bilgiler arasında mukayeseler yaparak günümüze taşımak,toplumun yararına sunmak;söz konusu bu dili konuşan ülkeler ile ülkemiz arasında tarihi,kültürel,bilimsel,diplomatik ve ekonomik alanlara katkıda bulunacak nitelikli bireyler yetiştirmektir.
ÖSYS (Puan Türü), ÖSYS EK Kontenjan, Yatay Geçiş ve Dikey Geçişle gelen öğrenciler ile kabul koşullarını taşıyan yabancı uyruklu öğrenciler programa kabul edilir.