HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM, LİSANS PROGRAMI, (UZAKTAN ÖĞRETİM)

Özgü Ölçüt Matrisi


1 İletişim alanındaki tarihî, teorik, kavramsal, ve hukukî yaklaşımları öğrenme ve uygulayabilme.
2 Halkla ilişkiler temel kavramlarını edinme ve uygulamaya aktarabilme.
3 Teorik ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağı bilgisine sahip olabilme.
4 Kurumsal iletişim yönetimini ilgilendiren uygulama ve değerlendirme bilgisine sahip olabilme.
5 Kültürün oluşumu ve değişimi süreçlerine dair bilgi sahibi olabilme.
6 Reklâm çözümlemeleri yapabilme.
7 Küresel ve yerel medya sektörlerinin yapı ve işleyiş bilgisine sahip olabilme.
8 Siyasî iletişim sahasında bilgi sahibi olarak siyasi kampanyalar yapabilme, kamu diplomasisi araçlarını kullanabilme.
9 İktisadın temel kavramlarını bilme ve alanında uygulamalı tahliller yapabilme.
10 Siyaset, güç ve iktidar kavramlarını bilme.
11 Halkla ilişkiler alanına giren her türlü iletişim çalışmasını gerçekleştirebilme.
12 Bireysel ve kurumsal sosyal sorumluluğun şuurunda olarak iletişim kampanyaları gerçekleştirebilme, sponsorluk projeleri hazırlayabilme.
13 Reklâm ve tanıtım kampanyalarını oluşturup, uygulayabilme.
14 Halkla ilişkiler disiplininin irtibatlı olduğu diğer disiplinlerin temel kavramlarını kavrayabilme ve halkla ilişkiler disipliniyle olan bağlantılarını kurabilme
15 Halkla ilişkiler disiplinden edindiği bilgilere iletişim bilimi, davranış bilimi, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, pazarlama iletişimi, siyasî iletişim, sağlık iletişimi, kişilerarası iletişim, araştırma gibi diğer alanlardan edindiği bilgileri uygulayabilme
16 Halkla ilişkiler mesleğinin gerektirdiği etik kodların farkında olma ve bu etik kodlara uygun biçimde davranabilme
17 Ulusal ve uluslar arası sahalarda halkla ilişkiler disiplini ile bağlantı olabilecek güncel olay ve durumları takip edebilme ve halkla ilişkiler disiplini perspektifinden değerlendirebilme
18 Kurum kimliği, kurum imajı, kurumsal itibar, sponsorluk, kurumsal iletişim, sağlık iletişimi, medyayla ilişkiler, yeni medya teknolojilerinin kullanımı, sosyal sorumluluk iletişimi, etkinlik yönetimi gibi halkla ilişkiler disiplininin önemli çalışma alanlarıyla ilişkili teorik bilgileri edinebilme ve uygulamaya aktarabilme
19 Halkla ilişkiler disiplinine yönelik araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini kavrayabilme ve uygulayabilme
20 Halkla ilişkiler uygulamalarını gerçekleştirmeyi sağlayacak bilgi, birikim, ehliyet ve tecrübeleri kazanabilme
21 İletişim araştırmalarında kullanılan nitel ve nicel araştırmaları ve özelliklerini kavrayabilme, araştırma yapma bilgi, birikim ve tecrübe kazanabilme
22 Halkla ilişkiler disiplini ve ilişkili olduğu diğer disiplinlerden edindiği bilgileri kullanarak stratejik düşünebilme ve stratejiler üretebilme kabiliyeti kazanabilme
23 Topluluk önünde sunum yapabilme, fikirlerini net bir şekilde ifade edebilme, takım çalışmasında yer alabilme, karşılaşılan problemlerin çözümüne katkı sunabilme gibi çeşitli iletişim tecrübeleri elde edebilme
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024