1
|
Tarih boyunca farklı alfabelerle yazılmış metinleri okuma ve bu metinleri inceleme becerisine
sahip olma;
|
2
|
-
Türk dili nin tarihi gelişimi ve mevcut konumu hakkında bilgi sahibi olmak . Bu çerçevede eski
ve yeni Türk dili hakkında araştırmacı ve öğretici düzeyinde gerekli donanıma sahi p olma
|
3
|
-
Türk edebiyatının tarihi gelişimi ve güncel konumu hakkında bilgi sahibi olmak; eski ve yeni
Türk edebiyatı ve Türk halk edebiyatı hakkında araştırmacı ve öğretici düzeyinde gerekli
donanıma sahi p olma
|
4
|
Türk dili ve edebiyatı üzerine araştırma yapabilmek için gerekli olan temel bilimsel metotlar
üzerine bilgi sahibi olma;
|
5
|
Türk dili ve edebiyatının ürünlerini bilimsel ölçütler çerçevesinde anlama ve inceleme
kabiliyetine sahip olma:
|
6
|
Çağın gerektirdiği güncel dil ve edebiyat alanlarındaki problemlerin farkında olma
|
7
|
Türk dili ve edebiyatı ile yakından ilişkili olan editörlük, yazarlık ve senaryo yazım teknikleri
gibi mesleklerle ilgili temel bilgilere sahip olma;
|
8
|
Temel dil ve edebiyat bilgilerini kavrama becerisini kazanmış ve alan bilgilerini eğitim
öğretim amacına yönelik olarak kullanabilecek durumda olma
|
9
|
Diğer sosyal/insani bilimler (sanat tarihi, arkeoloji, filoloji, hukuk, sosyoloji, psikoloji, ilahiyat,
felsefe, görsel sanatlar) alanlarından faydalanabilme becerisine sahip olma
|
10
|
Türkçeyi güzel ve doğru bir şekilde kullanabilme; dil ve edebiyat bilgilerini kullanabilme
becerisine sahip olma
|