Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önceki dönemlerle karşılaştırıldığında Latin düzyazı eserlerinin Orta ve Geç İmparatorluk Döneminde hangi yönlerden farklılık arz ettiğini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||
Orta ve Geç İmparatorluk Dönemi düzyazı yazarlarının Cicero, Caesar, Suetonius, Tacitus gibi klasik dönem yazarlarına göre nasıl konumlandığını ana hatlarıyla ortaya koyabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||
Söz konusu dönemdeki askeri, siyasi, toplumsal ve kültürel değişimlerin düzyazı eserlerine nasıl yansıdığını açıklayabileceklerdir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | |||||
Hristiyanlığın Latin düzyazı eserlerinin gelişimini nasıl etkilediğini ana hatlarıyla betimleyebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||
Hristiyanlığın gelişiminde Latincenin ve çevirinin rolünü somut örneklerle açıklayabileceklerdir. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | |||||
Pagan Roma'nın Hristiyan bir devlete dönüşme sürecinin edebi yansımalarını örnekleyip, yorumlayabileceklerdir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||||
Latin romanının genel özelliklerini, modern romanla fark ve benzerliklerini açıklayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||
Edebiyatın dinle ilişkisini Latin edebiyatı örneği üzerinden yorumlayabileceklerdir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||
Latin edebiyatının bu son döneminde düzyazı türlerinin gerilemeyip, farklı bir yöne doğru belirgin bir gelişim gösterdiğini somut örneklerle ortaya koyabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||
Batı edebiyatındaki bazı düzyazı türlerinin Latin edebiyatındaki antik modellerini tanıyacaklardır. | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |