Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anormal-normal/psikolojik bozukluk kavramlarını tarihsel süreç ve farklı psikoloji paradigmaları doğrultusunda kavramsallaştırabilir ve tartışabilir | |||||||||||||||
Psikolojik bozukluklara yönelik güncel tanısal taksonomileri, bunların geliştirilme süreç ve hedeflerini-amaçlarını, avantaj ve dezavantajlarını bilir. | |||||||||||||||
Psikolojik bozuklukların değerlendirilme süreçlerinde kullanılan psikolojik ve biyolojik değerlendirme türlerini tanır. | |||||||||||||||
DSM'de yer alan psikolojik bozuklukları, bunların alt türlerini, tanı kriterlerini, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerini, temel tedavi süreçlerini tanımlar. | |||||||||||||||
Bu bozuklukları semptomatolojik ve etiyolojik açıdan karşılaştırır. | |||||||||||||||
Bu bozukluklara ilişkin vaka örnekleri üzerinden tanısal, etiyolojik tahminlerde bulunarak vaka tartışmaları ve çözümlemeleri yapar. |