Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih öncesinden günümüze insanlık tarihi konusunda genel bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||||||||
İnsanlık deneyiminin bütünlüğü anlayışına sahip olur, böylelkle tarihi yalıtık bir olgu olarak değil bağlam içerisinde analiz edebilir. | ||||||||||||||||||||||
Günümüze kadar tüm dönemleri ile insanlık tarihini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | ||||||||||||||||||||||
Uygarlık tarihini, sadece tarihin yazdığı isimler üzerinden değil sıradan insanlar üzerindeki etkisine dayanarak da yorumlamayı öğrenir. | ||||||||||||||||||||||
Uygarlık tarihini eleştirel olarak ele alabilir. | ||||||||||||||||||||||
İnsanlık tarihini önemli dönemeçler ile ilişkili nedenleri ve sonuçları ile okuyabilir. | ||||||||||||||||||||||
Kendinin de varolduğu tarihsel momenti doğru olarak yorumlayabilir. | ||||||||||||||||||||||
Kendi varoluşunun tarihselliğinin farkına varır. | ||||||||||||||||||||||
Bireysel ve kolektif kimliklerine ilişkin tarihsel perspektife sahip olur | ||||||||||||||||||||||
Yakın tarihi ve aktüel olanı yorumlarken, uygarlık tarihi perspektifini nasıl kullanacağını bilir. |