SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİ

Öğrenme Çıktıları / Özgü Ölçüt Matrisi

Öğrenme Çıktıları
-Bu dersin sonunda öğrenci her şeyden önce, sınırsız kaynaklar ve sınırsız olanaklara sahip, tükenmeyen bir dünya ya da ekolojik sisteme sahip olmadığımızı, günün birinde yaşamımızı sağladığımız doğanın, çevrenin, doğal kaynakların da sınırlarına gidebileceğimiz öğreniyor.
-Bu dersin sonunda öğrenci, bu güne kadar insanların toplumları yaşatmak için kurduğu sistemlerle, doğal yaşamın sürdürülebilirliğinin, ekolojik sistemin kendini yeniden üretme olanaklarının birbiriyle çok yakından ilişkisi olduğunu öğreniyor.
-Bu dersin sonunda öğrenci, geleneksel sistemlerin çoğunun ne yazık ki doğal yaşamın sürdürülebilirliğine ve ekolojik dengenin korunmasına yeterince hassasiyet göstermediğini; bu yüzden bugün dünyamızın kaynak ve olanaklarının tükenme noktasına geldiğini, ekolojik sistemin artık iflas etme yoluna girdiğini öğreniyor.
-Bu dersin sonunda öğrenci, bundan sonraki kuşakların mutlaka ve mutlaka, ekolojik dengeyi korumaya yönelik, doğal yaşamın sürdürülebilirliğine hassasiyetle yaklaşan, dünyayı sadece biz insanların hizmetinde bir yer olarak değil, bütün dünya varlıkları ile birlikte uyum içinde, birbirimizin yaşam alanı ve koşullarına saygı gösterecek şekilde yönetmek gerektiği konusunda bir bilinç oluşturma imkanı buluyor. Ayrıca bu sistemleri hayata geçirmenin artık bir tercih değil zorunluluk olduğunun fark ediyor.
-Bu dersin sonunda öğrenci, günümüzde artık üzerine düşünmeye doğa kanunlarının bizi zorladığı ‘sürdürülebilir’ ekonomik sistemi ile insanlığın daha önce deneyim sahibi olduğu geleneksel sistemleri birlikte değerlendirme ve karşılaştırma imkanı buluyor.
Son olarak da bugüne kadar nelerin yanlış yapıldığını, nelerin bundan sonra artık yapılmaması gerektiğini ve neticede ‘sürdürülebilir bir yaşam’, ‘sürdürülebilir bir ekolojik sistem’ ve ‘sürdürülebilir bir ekonominin’ başlıca özelliklerinin neler olması gerektiğini iyice kavrıyor.

Katkı Düzeyi : (1) Çok Düşük, (2) Düşük, (3) Orta, (4) Yüksek, (5) Çok Yüksek
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024