Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel bilgi birikiminin tarih boyunca nasıl geliştiğini açıklayabilir. | |||||||||||||||
Mısır, Sümer, Babil, Yunan, Çin ve Hint medeniyetlerinin matematiğe yaptıkları katkıları karşılaştırabilir. | |||||||||||||||
Farklı medeniyetlerin kullandıkları sayı sistemlerini tanıyabilir ve açıklayabilir. | |||||||||||||||
Tarihi medeniyetlerin sayı sembollerini tanımlayabilir ve bunların nasıl kullanıldığını örneklerle gösterebilir. | |||||||||||||||
Farklı medeniyetlerde matematiğin hangi amaçlarla kullanıldığını anlayabilir ve açıklayabilir. | |||||||||||||||
Farklı matematiksel tekniklerin tarih içerisindeki gelişimini analiz edebilir. | |||||||||||||||
Medeniyetler arası matematiksel bilgi transferinin nasıl gerçekleştiğini ve bunun sonuçlarını tartışabilir. | |||||||||||||||
Geçmişte kullanılan matematiksel yaklaşımların günümüz matematiksel kavramları ile olan benzerliklerini ve farklılıklarını belirleyebilir. | |||||||||||||||
Tarihteki matematiksel gelişmelerin bilimsel ve teknolojik ilerlemelere katkılarını değerlendirebilir. | |||||||||||||||
Matematik tarihinin önemli figürlerini ve çalışmalarını tanıyabilir ve bunların matematiğin evrimindeki rollerini açıklayabilir. |