Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi ve sosyal olgularla, alanındaki kuramları bağdaştırabilme; insanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyişini disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilme | |||||||||||||||
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilme; iktisadi gelişmeleri izleyebilme, yorumlayabilme ve karar süreçlerinde kullanabilme. | |||||||||||||||
Sosyal politikanın temel ilke, kurum, kural ve güncel konularını, ulusal ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||||||||
Emek piyasalarının yapısı, işleyişi ve kurumlarını kavrayabilme, analiz edebilme. | |||||||||||||||
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını takip edebilme, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilme ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilme. | |||||||||||||||
Toplu iş ilişkilerinin işleyişini kavrayabilme, çalışma yaşamının tüm tarafları için politika üretebilme. | |||||||||||||||
Güncel gelişmeler çerçevesinde özel sektör ve kamunun ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynakları uygulamalarına hâkim olabilme. | |||||||||||||||
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri analitik bir bakış açılışıyla kullanabilme. | |||||||||||||||
Temel iktisadi ve sosyal problemleri, sosyal adalet perspektifiyle teşhis edebilme ve analiz edebilme. | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin sistematik olarak toplanması, yorumlanması, aktarılması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |