| Öğrenciler genel mikrobiyoloji bilgisi edinecekler ve mikrobiyal çeşitlilik hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Metagenomik analizler, 16S ve 18S rRNA sekans analizi, yağ asidi analizlerinin mikrobiyal çeşitliliğin kültürden bağımsız olarak incelenmesine yaradığı öğrenciler tarafından öğrenilecektir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| 16S ve 18S rRNA sekans analizi, yağ asidi analizleri, metagenomik analizler öğrenciler tarafından öğrenilecektir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Mutasyonlar, genetik rekombinasyon, dijital değişim, plazmitler ve konjugatif elementler, fajlar ve transdüksiyon, gen düzenlemesi, spontan mutasyonlar ve rastgele mutasyonların Mikrobiyal çeşitliliği sağlayan genetik mekanizmalar olduğu öğrenciler tarafından öğrenilecektir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ökaryotik ve prokaryotik organizmaları tanıyacaklar ve birbirlerinden ayırt edebileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Fungus, mikroalg, bakteri ve archaea biyoteknolojide kullanım alanlarını öğrenen öğrenciler mikroorganizmalardan yararlanabilmeyi öğreneceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Mikroorganizmaların kültüre alınarak incelenmesi ve genetik analizler ile incelenmesi arasındaki farkı öğreneceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Archaeaların genetik analizini yapmayı ve bu analizlerin sonuçlarını yorumlamayı öğrenen öğrenciler gelecekte yapacakları deneyleri yorumlama becerisini kazanacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Mikrobiyal çeşitliliğin biyoteknoloji alanındaki faydaları öğrenciler tarafından anlaşılacak. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Horizontal ve vertical gen transferleri benzerlik ve farklılıklarıyla öğrenciler tarafından öğrenilecektir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|