| Psikolojik faktörlerin moleküler genetik arka planını görecekler ve psikolojinin genetik temelleri ve bu konunun önemi anlayacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Beyin yapısının ve işlevinin deneyimler ve çevresel faktörlerle nasıl değişebildiği konusundaki temel kavramlar ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Beyin gelişimi sırasındaki epigenetik mekanizmaların rolü anlatılarak psikoloji ve nörobilim alanlarında epigenetik düzenlemelerin biyolojik temellerini kavrayacak ve bu bilgiyi uygulayabileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Mikrorna değişiklikleri ve psikoloji arasında bağlantıyı kurabilecekler ve bunlar ile ilişkili psikolojik durumları tanımlayabileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Farklı nörotransmitterlerin işlevlerini ve psikolojiye olan etkilerini anlayarak, sinir sistemi işleyişinin moleküler düzeydeki temellerini kavrayabileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bağırsak mikrobiyotasının zihinsel sağlık, duygusal durum ve davranışlar üzerindeki etkileri ni kayrayacaktırlar. Psikobiyotik bağırsak bakterileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Uyku eksikliği ile gen ekspresyonu arasındaki ilişkiyi inceleyecek ve olası ispatlanmış etkilerini anlayarak örneklendirebileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Duygusal süreçlerin biyolojik temellerini ve stresin sağlık üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Genetik faktörlerin davranışa etkilerini ve çevresel etkenlerle nasıl etkileşime girdiği kavrayacaklardır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Davranış bozukluklarının biyolojik kökenlerini anlayarak bu konuların psikopatoloji ve tedavi alanlarına olan katkısını hakkında bilgisel kazanım geliştireceklerdir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|