No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Özel eğitim ihtiyacı öğrencilere öğretmenlik yapabilecek gerekli mesleki alan ve formasyon bilgisine sahip olmak. | 5 |
PY.2 | Özel eğitimine ihtiyacı olan öğrencilerin bireysel özelliklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre programı geliştirne ve uyarlama, farklı öğretim stratejileri ve değerlendirme yöntemlerini bilmek. | 4 |
PY.3 | Özel Eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yeni teknolojileri kullanarak ders materyali geliştirmek. | 5 |
PY.4 | Düşünme becerilerine ( problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek. | 5 |
PY.5 | Bireysel gelişimi ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin gelişimleri için etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | 4 |
PY.6 | Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin özelliklerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak aile ve öğrencilerle etkili iletişim becerisine sahip olmak. | 5 |
PY.7 | Farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için tanılama süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 |
PY.8 | Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin duygusal ve sosyal sorunlarını fark edip sınıf içi rehberlik etkinliklerini uygulama becerisine sahip olmak. | 4 |
PY.9 | Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyebilmek; amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak ve sürekli gelişim için belirleyeceği kişisel hedefler doğrultusunda ilerleyebilmek. | 5 |
PY.10 | Özel Eğitimde ders programı geliştirme ve bunları öğrenci özelliklerine göre işe koşma. | 5 |
PY.11 | Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencileri farklı değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PY.12 | Özel eğitim öğretmeni olarak toplumda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler hakkında farkındalık oluşturur. | 5 |