YAZILI ANLATIM II

Yeterlilik İlişkisi

No Program Yeterlilik Puan
PY.1 Metin türü farkındalığını edindirmek ve her iletişim bağlamına uygun dil yapılarını tanımak 5
PY.2 Anlama (okuma, dinleme) ve anlatma (yazma, konuşma) tekniklerini bilmek ve öğretebilmek. 5
PY.3 Türkçenin dilbilimsel özelliklerinin farkındalığına sahip olmak. (Ses/şekil özelliklerini bilmek, Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanımak ve sınıflandırabilmek.) 3
PY.4 Edebiyatbiliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olmak ve edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. 4
PY.5 Türk dili, Türk ve dünya edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla bilmek. 2
PY.6 Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapabilmek ve bu ürünlerden Türkçe öğretiminde yararlanabilmek. 2
PY.7 Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip edebilme ve alanla ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. 3
PY.8 Güzel yazı yazabilme yöntem ve tekniklerini bilmek ve uygulayabilmek. 4
PY.9 Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilmek ve çözüm üretici özellikler taşımak. 3
PY.10 Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeleyebilmek. 3
PY.11 Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir. 3
PY.12 Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4

Katkı Derecesi : (1) En Düşük, (2) Düşük, (3) Orta, (4) Yüksek, (5) En Yüksek
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024