No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Metin türü farkındalığını edindirmek ve her iletişim bağlamına uygun dil yapılarını tanımak | 1 |
PY.2 | Anlama (okuma, dinleme) ve anlatma (yazma, konuşma) tekniklerini bilmek ve öğretebilmek. | 1 |
PY.3 | Türkçenin dilbilimsel özelliklerinin farkındalığına sahip olmak. (Ses/şekil özelliklerini bilmek, Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanımak ve sınıflandırabilmek.) | 2 |
PY.4 | Edebiyatbiliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olmak ve edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. | 2 |
PY.5 | Türk dili, Türk ve dünya edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla bilmek. | 1 |
PY.6 | Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapabilmek ve bu ürünlerden Türkçe öğretiminde yararlanabilmek. | 2 |
PY.7 | Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip edebilme ve alanla ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak. | 3 |
PY.8 | Güzel yazı yazabilme yöntem ve tekniklerini bilmek ve uygulayabilmek. | 5 |
PY.9 | Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilmek ve çözüm üretici özellikler taşımak. | 1 |
PY.10 | Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeleyebilmek. | 1 |
PY.11 | Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir. | 3 |
PY.12 | Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |