TÜRKÇE I YAZILI ANLATIM

Yeterlilik İlişkisi

No Program Yeterlilik Puan
PY.1 Matematiğin öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahip olmak. 5
PY.2 Matematiğin ne olduğu hakkında bilgi verebilmek ve bilim dalları içindeki yeri ve önemini açıklayabilmek. 5
PY.3 Matematikte kullanılan sembollerin ifadelerini bilmek ve bunları kavramsal olarak açıklayabilmek. 5
PY.4 Matematiğin öğrenme ve alt öğrenme alanlarında temel öğrenme yöntemlerini uygulayabilme bilgisine sahip olmak. 3
PY.5 Matematiği günlük hayatla ilişkilendirebilmek. 3
PY.6 Güncel ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklardan yararlanabilme bilgisine sahip olmak. 3
PY.7 Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahip olmak. 5
PY.8 Alana ait içerik bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda yeniden bu bilgiyi yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin matematik yeterlilik düzeyleri ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve değerlendirme örnekleri geliştirebilmek. 1
PY.9 Alanı ile ilgili konularda yapıcı değerlendirmelerde bulunabilmek için gereksinim duyulan eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olmak, benzer becerileri öğrencilere kazandırabilme yetisine sahip olmak. 1
PY.10 Matematik öğretiminde kullanılan öğrenme stratejilerini etkin biçimde kullanabilmek ve bu stratejileri uygulayabilecek ders etkinlikleri hazırlayabilmek, 1
PY.11 Matematik öğretiminde kullanılan Alana yönelik ve/ya farklı disiplinleri kapsayabilecek nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak. 1
PY.12 Problem çözebilmek ve problem çözme stratejilerini uygulayabilmek, 3

Katkı Derecesi : (1) En Düşük, (2) Düşük, (3) Orta, (4) Yüksek, (5) En Yüksek
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024