No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, temel mikrobiyoloji, endüstriyel mikrobiyoloji, immünoloji alanı ile ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirme | 0 |
PY.2 | Mikrobiyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama, mikrobiyoloji alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanma | 0 |
PY.3 | Mikrobiyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirme, kullanma ve aktarma | 0 |
PY.4 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulama, özgün bir konuyu araştırma, kavrama, tasarlama, uyarlama ve uygulama | 0 |
PY.5 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanma | 0 |
PY.6 | Alanıına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama, özgün bir çalışmayı bağmsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemelere katkıda bulunma | 0 |
PY.7 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili bilimsel makaleyi yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletme | 0 |
PY.8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirme | 0 |
PY.9 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların konuşulmasında özgün görüşlerini savunma, ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurma | 0 |
PY.10 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanma | 0 |
PY.11 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişimi destekleme | 0 |