No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Atom ve Molekül Fiziğinde yüksek lisans eğitimde lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi | 5 |
PY.2 | Atom ve Molekül Fiziği ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama becerisi | 3 |
PY.3 | Atom ve Molekül Fiziğinde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | 3 |
PY.4 | Atom ve Molekül Fiziğinde bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | 5 |
PY.5 | Atom ve Molekül Fiziğinde bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi | 4 |
PY.6 | Atom ve Molekül Fiziğinde uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi | 3 |
PY.7 | Atom ve Molekül Fiziği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisi | 4 |
PY.8 | Atom ve Molekül Fiziğinde güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi | 4 |
PY.9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme becerisi | 3 |
PY.10 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
PY.11 | Atom ve Molekül Fiziği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi | 2 |
PY.12 | Atom ve Molekül Fiziği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilme becerisi | 3 |