| PY.1 |
Moleküler Biyoloji Programı lisans yeterliliklerine dayalı olarak Moleküler Biyoloji, Moleküler Hücre Biyolojisi, Biyokimya, Kök Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji Teknikleri alanlarında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. |
5 |
| PY.2 |
Gen, genom, gen ekspresyonu, posttranslasyonel değişiklikler, hücre biyokimyası, hücre ölümünün moleküler mekanizmaları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, kök hücre ve rejeneratif biyoloji alanlarında ileri düzeyde bilgi sahibi olur ve uygulamaya dönük beceriler kazanır. |
4 |
| PY.3 |
Hücredeki biyolojik sistemlerinin işleyişini, moleküler ve biyokimyasal mekanizmasını ileri düzeyde açıklar. |
5 |
| PY.4 |
Kanser dahil bazı hastalıkların moleküler mekanizmasını tanımlar. |
5 |
| PY.5 |
Moleküler Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
5 |
| PY.6 |
Moleküler Biyoloji alanı ile ilgili güncel problemleri tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
| PY.7 |
Moleküler Biyoloji alanıyla ilişkili olayları bilimsel yöntemlerle inceler, elde ettiği bilimsel verileri istatistiksel yöntemlerle de destekleyerek özgün sonuçlara ulaşabilme yetisi kazanır. |
5 |
| PY.8 |
Moleküler Biyoloji alanıyla ilgili karmaşık sorunları bilimsel verilerle destekleyerek toplumsal ve bilimsel sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
| PY.9 |
Moleküler Biyoloji Laboratuvar yöntemlerini ileri düzeyde öğrenir ve kullanma becerisi kazanır. |
4 |
| PY.10 |
Alanında elde ettiği bilgi ve becerileri evrensel bilim etiği kurallarını dikkate alarak değerlendirir ve uygulamaya aktarır. |
5 |
| PY.11 |
Özgün araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlar, Moleküler Biyoloji alanında ülkemizin temsil edilmesine ve evrensel bilime katkıda bulunmak üzere yetişir. |
5 |
| PY.12 |
Moleküler Biyoloji alanında elde ettiği bilgi ve becerilerini yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde sürekli geliştirir ve yeniler. |
5 |