No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Küresel Bağlam: Sosyal, kültürel, ekonomik ve ekolojik bağlamın iç mimarlık pratiğindeki rolünü anlar. Bina teknolojisinin, malzemesinin ve konstrüksiyon tekniklerinin coğrafi bölgelere göre farklılaştığı hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri tasarım sürecinde önveri olarak kullanır. | 1 |
PY.2 | Sürdürülebilirlik: İç mimari projelerin yapım ve kullanım süreçlerinin sosyo-kültürel ve ekolojik açıdan çevreye yaptığı olumsuz etkileri en aza indirmek amacıyla sürdürülebilir tasarım ilkelerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PY.3 | İş birliği: Entegre tasarım uygulamalarının doğasını anlar, diğer disiplinlerin üyeleri ile etkili bir şekilde iletişim kurmak için gerekli olan terminoloji ve dile hakimdir. Yapılı çevre disiplinlerine özgü teknoloji-temelli iş birliği yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. İş birliği dinamiklerini ve takım sorumluluklarının dağılımı ve yapısını anlar. Tasarım çözümleri geliştirmede çoklu-disiplinlerle etkin bir şekilde iş birliği yapma becerisine sahiptir. | 4 |
PY.4 | Meslek Pratiği ve Profesyonellik: Mesleki uygulama bileşenleri, proje yönetimi unsurları, sözleşme belgeleri, bütçeler ve şartnameler gibi hizmet araçları ve mesleki etik hakkında bilgi sahibidir. Bir iç mimarlık projesini bağımsız veya ortak çalışma planlayarak ve sorumluluk alarak yürütme becerisine sahiptir. Meslek pratiği için yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincindedir. | 4 |
PY.5 | Mesleki ve Etik Değerler: İç mimarlık, mimarlık, sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. İç mimarın toplum yararına, tarihi birikime saygılı, yerel ve küresel ölçekte yaşam kalitesini arttırıcı bir sorumluluğu olduğunu anlar. Mesleki ve etik değerler ile ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PY.6 | İnsan Odaklı Tasarım: Yapılı çevrenin insan deneyimi, davranışı ve performansı üzerindeki etkisine ilişkin teoriler, insan algı ve davranış kalıplarının analiz ve sentezi, ergonomi ve evrensel tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım çözümleri geliştirmede insan odaklı tasarım verilerini kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PY.7 | Tasarım Süreci: Tasarım problemiyle ilgili sorunları tespit etme ve tanımlama, tasarım sürecini (ön tasarım, şematik tasarım ve tasarım geliştirme) deneyimleme, problemleri eleştirel ve diyalektik yaklaşımla değerlendirme, aşamalı olarak karmaşık tasarım problemlerini çözme, özgün ve yaratıcı çözümler ortaya koyma becerisine sahiptir. | 4 |
PY.8 | Araştırma: İç mekan organizasyonu, mimarlık, planlama, tasarım, kuram, tarih ve teknolojiye ilişkin bilgiyi toplama, değerlendirme, karşılaştırma, geliştirme ve sunma becerisine sahiptir. | 4 |
PY.9 | İletişim Tasarım sürecinde geliştirilen fikirleri ve gerekçelerini sözlü, yazılı ve görsel iletişimde etkin biçimde ifade etme becerisine ve proje çözümlerini, çeşitli amaç ve izleyici tiplerine sunmak amacıyla çok çeşitli görsel iletişim teknik ve teknolojileri kullanabilme becerisine sahiptir. Gelişen iletişim teknolojilerini takip etme gerekliliğinin farkındadır. Mesleki iş birliği bağlamında konuşmacıyı aktif biçimde dinleme becerisine sahiptir. | 5 |
PY.10 | Dil: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PY.11 | Tarih: Yapılı çevrenin tasarımındaki tarihsel değişimleri etkileyen sosyal, politik ve fiziksel etkileri anlar. İç mimarlık, mimarlık, sanat, mobilya, dekoratif sanatlar ve malzeme kültürü ile ilgili akım, gelenek, stil ve ilgili kuramlar ile ilgili bilgi sahibidir. Geçmiş tasarım örneklerini tasarım çözümlerine veri olarak kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
PY.12 | Tasarım Öğeleri ve İlkeleri: Tasarım öğelerini, mekan tanımlama ve mekan organizasyonu gibi iç mekan tasarım ilkelerini ve ilişkili kuramları anlar. Geleneksel ve sayısal ortamda iki ve üç boyutlu tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | 5 |
PY.13 | Işık ve Renk: Doğal ve yapay aydınlatma tasarımı ile ilgili temel ilkeleri anlar. Armatür ve ışık kaynaklarını ustalıkla seçip uygulayabilir. İç ortamdaki ışığın ve rengin sağlık, güvenlik ve konforu nasıl etkilediğini anlar. Renk terminolojisi, renk prensipleri, teorileri ve sistemlerini bilir ve farklı tasarım iletişim biçimlerinde renk çözümlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PY.14 | Ürünler ve Malzeme: İç mekan donatı elemanları, mobilyalar, malzeme ve kaplamaların insan ve çevre sağlığı üzerindeki etkisinin farkındadır. İç mekanda kullanılan malzeme ve ürünlerin tipik üretim, montaj yöntemleri ve bakım gereksinimleri ile ilgili bilgi sahibidir. Ergonomi, çevresel özellikler, güvenlik ve yaşam döngüsü maliyeti dahil olmak üzere özellikleri ve performans kriterleri temelinde ürün ve malzeme seçme ve projeye uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
PY.15 | Çevresel Sistemler ve Konfor: Akustik, ısısal konfor ve iç ortam hava kalitesi ile ilgili tasarım kararlarının insan sağlığı ve çevreye etkisini anlar. Akustik tasarım ilkeleri, akustik kontrol için uygun stratejiler, aktif ve pasif ısısal sistemler ve bileşenleri ve iç ortam hava kalitesi prensiplerini bilir ve iç mekan tasarım çözümlerinde uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
PY.16 | Yapım: Tasarım çözümlerine, binanın strüktür, konstrüksiyon, tesisat, yapı içi konstrüksiyon malzemesi, ürünleri ve bitirmelerinin detaylandırılması ve özellikleri, elektrik, mekanik, enerji, güvenlik ve bina kontrol sistemlerini entegre etme becerisine sahiptir. | 4 |
PY.17 | Düzenlemeler ve Yönergeler: İç mimarlık meslek pratiği ile ilgili, sürdürülebilirlik, yangın güvenliği, inşaat, ürünler, malzeme, erişilebilirlik, fikri ve sınai haklar vb. kapsayan yasa, yönetmelik, standart ve tasarım rehberlerini takip etme ve tasarımlarında kullanma becerisine sahiptir. | 4 |