No | Program Yeterlilik | Puan |
---|---|---|
PY.1 | Mezunların, felsefeye ilişkin temel kavramsal yapı ve bilgilerle donanım kazanması, | 3 |
PY.2 | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanabilme, | 3 |
PY.3 | Felsefeye özel sorularla ilgili olarak, bu temel kaynakları kullanarak çalışmalar yapabilme, | 4 |
PY.4 | Alana ilişkin kendilerine yöneltilen soruları araştırma ve cevaplama; ayrıca eleştirel düşünebilme ve felsefi problemlere ilişkin çözüm üretebilme becerisi kazanabilme, | 3 |
PY.5 | Felsefe tarihinde öne çıkan filozofları, felsefenin temel problem alanlarını ve disiplinlerini, temel felsefi kavramları açıklayabilme, | 4 |
PY.6 | İnsanlığın düşünsel gelişim sürecini ve felsefi düşüncenin farklı dönemlerini yorumlayabilme, | 4 |
PY.7 | Felsefe alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlayabilme, | 5 |
PY.8 | Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 4 |
PY.9 | Felsefe alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilme, | 4 |
PY.10 | Felsefe alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapmaya yöneltme, | 3 |
PY.11 | Alanında temel kavram ve kuramları özümsemiş, yeterli altyapıya sahip; kuramsal ve uygulamalı bilgileri sorgulayabilme veya kullanabilme becerisine sahip olabilme, | 3 |
PY.12 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme, | 3 |
PY.13 | Alanıyla ilgili yazılmış kaynaklar ve alanını destekleyen diğer kaynakları değerlendirebilecek kuramsal bilgilere sahip olma, | 4 |
PY.14 | Problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme becerisine; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisine sahip olma, | 3 |
PY.15 | Bilgiye erişebilme ve kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanabilme becerisine sahip olma, | 4 |
PY.16 | Alanıyla ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, sorunları saptayabilme ve gerekçelendirilebilir çözümler önerebilme becerisine sahip olma. | 4 |