YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KÜLTÜRLERARASILIK

Öğrenme Çıktılarının Program Yeterliliklerine Katkısı

Öğrenme Çıktıları
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin kültürlerarasılık amacına uygun metinler seçebilme ve kullanabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ve öğrenimi süreçlerinde alana dair kavramları ve olgular etkin ve verimli biçimde kullanabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ders metinlerindeki kültürlerarası unsurları analiz edebilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Türk kültürüne has özellikleri ihtiva eden edebî metinleri eğitsel materyallere dönüştürüp sunabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amacına yönelik farklı kültürel unsurları barından eğitsel metinler geliştirebilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Kültür aktarımında edebî metinlerin tür özelliklerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebillir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amaçlı farklı türlerde metin seçimi ve kullanımı konusunda bilimsel çalışmalar yapabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde kültürlararasılık ile ilgili kaynaklara ulaşmada yeterli bilgi ve donanıma sahip olabillir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde hazırlanmış kültürlerarası materyalleri inceleyip değerlendirebilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Türk kültürüne has özellikleri ihtiva ettiğini iddia eden eğitim materyallerini değerlendirebilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi : (1) Çok Düşük, (2) Düşük, (3) Orta, (4) Yüksek, (5) Çok Yüksek
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024