OKUL SOSYAL HİZMETİ

Öğrenme Çıktılarının Program Yeterliliklerine Katkısı

Öğrenme Çıktıları
Sosyal hizmet uygulama alanları, okul sosyal hizmeti, insan gelişimi ve sosyal çevre, iletişim, yönetim ve yönetim süreçlerine dair uygulamaları sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etik ilkeleri ile ilişkilendirebilme becerisi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sosyal hizmet alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sosyal hizmet saha bilgisinden hareketle bir süreci, olayı, vakayı, donanımı anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak için birey, aile, grup, kurum, topluluk, toplum ve küresel bağlamda uygulama yapma anlayışı geliştirme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Eleştirel düşünme ve analiz edebilme konusunda yönlendirici dersler ile yabancı dil ve kültürel çalışma dersleri ile alan bilgisini dolaylı olarak destekleme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Sosyal hizmet alanı için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Yazılı, sözlü veya işitsel olarak kendini ifade edebilerek, bilgi, beceri ve değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi ile alanla ilgili araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Alanla ilgili araştırma sonuçlarını, hukuki metinleri, mesleki literatürü takip edebilme ve gerektiğinde bunlara katkıda bulunma becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini gerçekleştirme becerisi 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4

Katkı Düzeyi : (1) Çok Düşük, (2) Düşük, (3) Orta, (4) Yüksek, (5) Çok Yüksek
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024