Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi ve sosyal olgularla, alanındaki kuramları bağdaştırabilme; insanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyişini disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | ||||
İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilir; iktisadi gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir ve karar süreçlerinde kullanabilir. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||
Sosyal politikanın temel ilke, kurum, kural ve güncel konularını, ulusal ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilir ve yorumlayabilir. | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||||
Emek piyasalarının yapısı, işleyişi ve kurumlarını kavrayabilir, analiz edebilir. | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını takip edebilir, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilir ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilir. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | ||||
Toplu iş ilişkilerinin işleyişini kavrayabilir, çalışma yaşamının tüm tarafları için politika üretebilir. | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | ||||
Güncel gelişmeler çerçevesinde özel sektör ve kamunun ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynakları uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||
Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri analitik bir bakış açılışıyla kullanabilir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||
Temel iktisadi ve sosyal problemleri, sosyal adalet perspektifiyle teşhis ve analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||
Alanı ile ilgili verilerin sistematik olarak toplanması, yorumlanması, aktarılması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 |