Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Önceki dönemlerle karşılaştırıldığında Latin düzyazı eserlerinin Orta ve Geç İmparatorluk Döneminde hangi yönlerden farklılık arz ettiğini açıklayabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Orta ve Geç İmparatorluk Dönemi düzyazı yazarlarının Cicero, Caesar, Suetonius, Tacitus gibi klasik dönem yazarlarına göre nasıl konumlandığını ana hatlarıyla ortaya koyabilecektir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Söz konusu dönemdeki askeri, siyasi, toplumsal ve kültürel değişimlerin düzyazı eserlerine nasıl yansıdığını açıklayabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Hristiyanlığın Latin düzyazı eserlerinin gelişimini nasıl etkilediğini ana hatlarıyla betimleyebileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Hristiyanlığın gelişiminde Latincenin ve çevirinin rolünü somut örneklerle açıklayabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Pagan Roma'nın Hristiyan bir devlete dönüşme sürecinin edebi yansımalarını örnekleyip, yorumlayabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Latin romanının genel özelliklerini, modern romanla fark ve benzerliklerini açıklayabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Edebiyatın dinle ilişkisini Latin edebiyatı örneği üzerinden yorumlayabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Latin edebiyatının bu son döneminde düzyazı türlerinin gerilemeyip, farklı bir yöne doğru belirgin bir gelişim gösterdiğini somut örneklerle ortaya koyabileceklerdir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||
Batı edebiyatındaki bazı düzyazı türlerinin Latin edebiyatındaki antik modellerini tanıyacaklardır. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 |