Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Roma'nın siyasetine yön veren kurumlarla ilgili bilgilerini derinleştirmek | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Meclisler, senato ve devlet görevlileri arasındaki yetki paylaşımı hakkındaki bilgilerini derinleştirerek Cumhuriyet rejiminin devamlılığını sağlayan unsurları kavramak | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Cumhuriyet yönetiminin devlet görevlilerinin (magistratus) görev tanımları, yetkileri ve ast üst yöneticiler arasındaki yetki paylaşımı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Edebiyatta da yansımaları görülen sınıf mücadelesinin nedenleri hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Roma kültürünü ve uygarlığını şekillendiren soylu sınıfların Roma siyasetindeki etkin rolünü, dolayısıyla siyaset ile kültürün bağını daha iyi kavramak | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Cicero ve Polybios'un bahsettiği karma yönetim kavramını ve Roma'nın hangi kurumlarıyla bu tanıma uyduğunu daha iyi kavramak | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Tribunusların, sahip oldukları hak ve ayrıcalıklar ile (intercessio, provocatio, sacrosanctus) Cumhuriyet rejimindeki rolü hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Cumhuriyet yönetimi devlet yöneticilerinin sahip olduğu coercitio yetkisi ile halkın provocatio hakkı arasındaki ilişkiyi kavrayarak modern yönetimlerle ilgili sonuçlar çıkarabilmek | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Cumhuriyet yönetiminin, yetkinin tek elde toplanmaması için aldığı önlemlerle ilgili edindiği bilgden yola çıkarak günümüz yönetimleriyle ilgili çıkarsamalar yapabilmek | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
Roma siyasetinin önde gelen isimlerini, edindiği bilgiler ışığında daha ayrıntılı olarak değerlendirebilmek | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |