Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anormal-normal/psikolojik bozukluk kavramlarını tarihsel süreç ve farklı psikoloji paradigmaları doğrultusunda kavramsallaştırabilir ve tartışabilir. | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Psikolojik bozukluklara yönelik güncel tanısal taksonomileri, bunların geliştirilme süreç ve hedeflerini-amaçlarını, avantaj ve dezavantajlarını bilir. | |||||||||||||||
Psikolojik bozuklukların değerlendirilme süreçlerinde kullanılan psikolojik, fizyolojik, davranışsal ve nörolojik değerlendirme türlerini tanır. | |||||||||||||||
Psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerini, temel tedavi süreçlerini tanımlar. | |||||||||||||||
Bu bozuklukları semptomatolojik ve etiyolojik açıdan karşılaştırır. | |||||||||||||||
Bu bozukluklara ilişkin vaka örnekleri üzerinden tanısal, etiyolojik tahminlerde bulunarak vaka tartışmaları ve çözümlemeleri yapar. |