Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih öncesinden günümüze insanlık tarihi konusunda genel bilgi sahibi olur. | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
İnsanlık deneyiminin bütünlüğü anlayışına sahip olur, böylelkle tarihi yalıtık bir olgu olarak değil bağlam içerisinde analiz edebilir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Günümüze kadar tüm dönemleri ile insanlık tarihini karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Uygarlık tarihini, sadece tarihin yazdığı isimler üzerinden değil sıradan insanlar üzerindeki etkisine dayanarak da yorumlamayı öğrenir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Uygarlık tarihini eleştirel olarak ele alabilir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
İnsanlık tarihini önemli dönemeçler ile ilişkili nedenleri ve sonuçları ile okuyabilir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Kendinin de varolduğu tarihsel momenti doğru olarak yorumlayabilir. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Kendi varoluşunun tarihselliğinin farkına varır. | 1 | 4 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Bireysel ve kolektif kimliklerine ilişkin tarihsel perspektife sahip olur | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ||||
Yakın tarihi ve aktüel olanı yorumlarken, uygarlık tarihi perspektifini nasıl kullanacağını bilir. | 1 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 |