Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal hizmet uygulama alanları, sosyal hizmet kuramları, insan gelişimi ve sosyal çevre, iletişim, yönetim ve yönetim süreçlerine dair uygulamaları sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etik ilkeleri ile ilişkilendirebilme becerisi | |||||||||||||||
Sosyal hizmet alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | |||||||||||||||
Sosyal hizmet saha bilgisinden hareketle bir süreci, olayı, vakayı, donanımı anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | |||||||||||||||
Sosyal işlevselliği geliştirmek ve toplumsal değişimi kolaylaştırmak için birey, aile, grup, kurum, topluluk, toplum ve küresel bağlamda uygulama yapma anlayışı geliştirme | |||||||||||||||
Eleştirel düşünme ve analiz edebilme konusunda yönlendirici dersler ile yabancı dil ve kültürel çalışma dersleri ile alan bilgisini dolaylı olarak destekleme | |||||||||||||||
Sosyal hizmet alanı için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |||||||||||||||
Yazılı, sözlü veya işitsel olarak kendini ifade edebilerek, bilgi, beceri ve değer ve tutumları ile topluma model olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme | |||||||||||||||
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi ile alanla ilgili araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi | |||||||||||||||
Alanla ilgili araştırma sonuçlarını, hukuki metinleri, mesleki literatürü takip edebilme ve gerektiğinde bunlara katkıda bulunma becerisi | |||||||||||||||
Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini gerçekleştirme becerisi |