| Yakınçağ dönemine girilirken Osmanlı Devleti ile Avrupa'nın genel durumunu öğrenir ve mukayese yapar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| III. Selim dönemi Nizam-ı Cedit reformlarının uygulanışını kavrar ve bu reformlarda başarısız olunmasının sebeplerini analiz eder. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| II. Mahmut döneminde yapılan askeri ve sivil reformlarının Türk modernleşme tarihindeki öncü yerini değerlendirir, Avrupa ile ilişkilerde yaşanan krizleri analiz eder. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| Tanzimat dönemi reformlarının Osmanlı devlet yönetimine ve toplumuna yansımalarını kavrar, Avrupa ile ilişkilerde başlayan yeni dönemi değerlendirir ve geçmişten günümüze çıkarımlar yapar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| Osmanlı-Avrupa ilişkilerinde Kırım Harbi (1853-1856) sürecinin ve yapılan askeri ittifakların etkisini kavrar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| Sultan Abdülaziz dönemi iç ve dış gelişmelerini öğrenir, Avrupa ve Amerika ile ilişkilerde başlayan yeni dönemi analiz eder, Abdülaziz'in askeri darbe ile tahttan indiriliş sürecinin arka planını kavrar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| II. Abdülhamit'in tahta çıkışı şartları ve 1876'da I. Meşrutiyetin İlanı sonrası gelişmeleri, 93 Harbi ve Berlin Antlaşması'nın yıkıcı etkilerini değerlendirir, ilk Osmanlı Anayasası hakkında analiz yapar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| II. Abdülhamit'in kudretli yıllarında uygulanan politikaları öğrenir, uluslararası ilişkilerde oluşan dengeleri analiz eder, günümüze kadar süren etkileri değerlendirir. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| Yakınçağda Ermeni sorunun ortaya çıkışı sebeplerini öğrenir, sorunun günümüze kadar devam eden etkisine yönelik değerlendirmeler yapar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
| Yakınçağ dönemi Osmanlı tarihinin birincil ve ikincil kaynaklarını öğrenir, kaynak değerlendirmesi yapar. |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |