Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel bilgi birikiminin tarih boyunca nasıl geliştiğini açıklayabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Mısır, Sümer, Babil, Yunan, Çin ve Hint medeniyetlerinin matematiğe yaptıkları katkıları karşılaştırabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Farklı medeniyetlerin kullandıkları sayı sistemlerini tanıyabilir ve açıklayabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Tarihi medeniyetlerin sayı sembollerini tanımlayabilir ve bunların nasıl kullanıldığını örneklerle gösterebilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Farklı medeniyetlerde matematiğin hangi amaçlarla kullanıldığını anlayabilir ve açıklayabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Farklı matematiksel tekniklerin tarih içerisindeki gelişimini analiz edebilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Medeniyetler arası matematiksel bilgi transferinin nasıl gerçekleştiğini ve bunun sonuçlarını tartışabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Geçmişte kullanılan matematiksel yaklaşımların günümüz matematiksel kavramları ile olan benzerliklerini ve farklılıklarını belirleyebilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Tarihteki matematiksel gelişmelerin bilimsel ve teknolojik ilerlemelere katkılarını değerlendirebilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | |
Matematik tarihinin önemli figürlerini ve çalışmalarını tanıyabilir ve bunların matematiğin evrimindeki rollerini açıklayabilir. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |