| İktisadi ve sosyal olgularla, alanındaki kuramları bağdaştırabilme; insanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyişini disiplinler arası bir bakış açısıyla değerlendirebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| İktisadi olayları sebep, sonuç ve nitelikleri ile kavrayabilir; iktisadi gelişmeleri izleyebilir, yorumlayabilir ve karar süreçlerinde kullanabilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Sosyal politikanın temel ilke, kurum, kural ve güncel konularını, ulusal ve uluslararası genel kabul gören normlar çerçevesinde sorgulayabilir ve yorumlayabilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Emek piyasalarının yapısı, işleyişi ve kurumlarını kavrayabilir, analiz edebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Çalışma yaşamına yönelik mevzuat hükümlerini ve yargı kararlarını takip edebilir, analitik bir bakış açsıyla tahlil edebilir ve söz konusu hüküm ve kararları iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanabilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Toplu iş ilişkilerinin işleyişini kavrayabilir, çalışma yaşamının tüm tarafları için politika üretebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Güncel gelişmeler çerçevesinde özel sektör ve kamunun ihtiyaç ve beklentilerine uygun insan kaynakları uygulamaları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri analitik bir bakış açılışıyla kullanabilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Temel iktisadi ve sosyal problemleri, sosyal adalet perspektifiyle teşhis ve analiz edebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Alanı ile ilgili verilerin sistematik olarak toplanması, yorumlanması, aktarılması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetebilir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|