| Öğrenci, Anadolu'daki zoolojik çeşitliliğin kökenini, biyolojik tür kavramlarını ve izolasyon mekanizmalarının türleşme sürecindeki etkilerini açıklar. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Öğrenci, Türkiye sularında ve karalarında yaşayan süngerler, sölenterler, yumuşakçalar ve eklembacaklılar gibi temel omurgasız gruplarını sınıflandırır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Öğrenci, Türkiye faunasını oluşturan balık, amfibi, sürüngen, kuş ve memeli türlerini taksonomik ve biyolojik özelliklerine göre ayırt eder. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Öğrenci, Türkiye’nin farklı ekosistemlerinde dağılım gösteren hayvan gruplarının habitat tercihlerini ve ekolojik rollerini tanımlar. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Öğrenci, Türkiye’ye özgü endemik türleri tanıyarak ülkenin biyolojik zenginliğini koruma perspektifiyle değerlendirir. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|