| Kirliliğin ekosistemde ve özellikle deniz ortamında tanımını, yapısını öğrenir ve kirlenmenin ekolojik açılardan nasıl değerlendirileceğini kavrar. |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Kirlenmeye sebep olan kirletici kaynaklar ile denizlerde kirlenmeyi etkileyecek özellikler ve süreçler, kirlilik ile ilgili denizlerdeki ortam faktörleri ve kirliliğin hangi araştırma yöntemleri ile belirlenebileceği hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Kirletici tipleri ve kirleticilerin nasıl sınıflandırıldığı bilgilerini kazanır. |
4 |
4 |
4 |
5 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz ekosistemindeki biyokimyasal süreçler ve döngüler hakkında bilgi kazanır. |
5 |
4 |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz ekosistemlerindeki biyolojik kirlenme süreçler ile autoepurasyon hakkında bilgi donanımı kazanarak, bu süreçlerin izlenmesi hakkında beceri elde eder. |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Akdeniz Havzası'nda kirlenme boyutunu ve kirlenmenin bu havza genelinde ve ülkemiz denizleri özelinde etkilerini inceleyerek, güncel durum hakkında bilgi kazanır. |
4 |
4 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz ekosistemindeki kirlenmelerin zoobentik organizmalar üzerindeki etkileri hakkında bilgi kazanımı sağlayarak, etkilerinin gelecek senaryolarında ne gibi durumlar yaratacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz ekosistemlerinde meydana gelen kirlenme etkilerini toksisite ölçüm deneyleri ile nasıl belirlenebileceği hakkında donanım kazanır. |
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz ekosistemlerinde izleme (monitoring) çalışmalarının neden gerçekleştirilmesi gerektiği, nasıl yapıldığı ve ne gibi kazanımlar sağlayacağını kavrar. |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|
| Deniz kirliliği ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur, deniz ekosisteminin korunması ve çevre dostu çözümler konusunda farkındalık kazanır. |
5 |
4 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
|
|
|