| Öğrenciler, vücutlarındaki endokrin bezlerin konumlarını bileceklerdir.Bu endokrin bezlerin tüm sistemlerle ilgili olarak nasıl kontrol sağladığı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Bu endokrin bezlerden salınan hormonların yapısal özellikleri ve reseptörleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Vücuttaki bu endokrin bezlerin kontrol mekanizmasının nasıl çalıştığı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Çoğunluğunun hipotalamus-hipofiz ve endokrin bez şeklindeki negatif veya pozitif feedback mekanizmasıyla çalıştığını bileceklerdir.Bir diğer kontrol mekanizmasının da hipotalamustan bağımsız kandaki hormon seviyesi ile kontrol edilebileceğini bileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Hipofiz bezinin master bez olduğunu ve hipotalamus-hipofiz ilişkisini, hipofiz bezinin yapısını bileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Tiroid bezinin yapısını ve hormonlarını nasıl sentezlediğini, salgıladığını ve üretilen hormonların fonksiyonlarını bileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Paratiroid bezini, kan kalsiyum seviyesinin nasıl kontrol edildiğini ve D vitamininin rolünü bileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Pankreasın endokrin yapısını, hormonlarını ve fonksiyonlarını bileceklerdir ve ilaveten gastrointestinal hormonları ve fonksiyonlarınıbileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Böbreküstü bezinin yapısını ve farklı tabakalardan salınan hormonlarını, görevlerini bileceklerdir. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Erkek ve dişi eşey hormonlarını ve gonadlardan salınan hormonların fonksiyonlarını, görevlerini bileceklerdir. Spermatogenez, oogenez ve fertilizasyon hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
| Timus bezi, Renin-Angiotensin Sistem ve Prostogalndinler ile tromboksanlar gibi hormonlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
4 |
2 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|